Openingsweekend special edition

Auteur : Gert
Gepubliceerd: Woensdag 3 Maart 2021  20:57h

Beste wielervrienden,

Dit weekend openingsweekend, creatief als we proberen te zijn en genoodzaakt omdat we ons nu éénmaal niet in een normale situatie bevinden, komen we met volgend format voor de dag.

Wat denken jullie ervan om tijdens het komende weekend allemaal dezelfde rit te rijden maar in groepjes van maximaal 4 personen, we respecteren daarin de huidige regels om onze gezondheid te vrijwaren en niet in de problemen te komen.

Praktisch zien wij het zo dat we een rit op de site zetten waarop je kan inschrijven. We verzamelen op de parking van het Miloheem. Wanneer we met meer dan 4 zijn, dient er iemand het voortouw te nemen om de groep, in overleg, op te splitsen.

Het zullen gps-ritten zijn, dus het is belangrijk dat er per groep minstens één iemand met gps kan werken.

We zijn er ons van bewust dat er momenteel al veel in bubbels gefietst wordt, maar aan de andere kant zijn er ook veel leden waarbij dit niet het geval is. Evenzeer zijn we ons bewust van de huidige precaire situatie en het feit dat de pandemie nog niet voorbij is, misschien zelfs terug ietwat opveert. Echter wanneer iedereen de regels respecteert en zijn gezond verstand gebruikt, durven we te denken dat dit format een meerwaarde zal zijn. Zowel de mentale als de fysieke gezondheid kan er maar bij varen.

Let op, niemand mag zich verplicht voelen om deel te nemen, wanneer u zich hierbij niet comfortabel voelt is dit even goed ok. Voor alle duidelijkheid, het betreffen vooralsnog geen officiële clubritten en er zijn dus ook geen punten te verdienen.

Wanneer dit alles vlot loopt is dit iets wat we in de toekomst misschien kunnen blijven doen zolang nodig. We zullen evalueren na het weekend.

Voor dit weekend zullen wij zorgen dat er op de site gps-tracks beschikbaar zijn voor zowel racefiets als mountainbike. Voor de racefiets zullen dit 3 afstanden zijn van de Hageland classic, parcours van 2021 (of althans hoe het had moeten zijn). Voor de mtb zal er één of meerdere gidsen beschikbaar zijn.

Dus:

1. Inschrijven via de site
  2. GPX track downloaden op gps toestel indien mogelijk
  3. Mondmasker mee te nemen
  4. Afspraak op de parking van het Miloheem
  5. Maximaal groepen van 4
  6. Afstand houden

Succes aan iedereen, hou het veilig en gezond!

Feedback en tips ter verbetering altijd welkom,

Het bestuur

Don